High school musical

Temat: CorelVentura
Wiadomość napisana przez Marek, wysłana 8.03.2006 10:34, zawierała m.in. takie słowa: Czy próbowałeś robić w InDesignie duże, techniczne książki. Mam na myśli - tabele wielostronicowe, wzory chemiczne i matematyczne, numeracje naukowe, ... się (bo nie składa przecież) w wordzie (wzory! przypisy! indeksy!). po raz kolejny już zapłaczę: jakim cudem potwornie drogie programy typu quark i indesign nie mają możliwości, które znajdzie się w ... poprawiać po kawałku generowanie przezroczystości i pdf-ów, i co pół roku wydawać nową pełnopłatną wersję. no dobra, czepiam się ;)         marcin
Źródło: topranking.pl/1263/corelventura.php



Temat: InDesign 2.02 i wzory matematyczne
Witam! Mam kłopot z umieszczeniem w ID pliku z worda z zakotwiczonymi wzorami z Equation 3.0. Po umieszczeniu w ID są one widoczne lecz bardzo słabej jakości. W PM mogłem je skopiować z worda i wkleić i jakość była O'K. Co mam zrobić, czy istnieje jakiś mniej klopotliwy sposób niż wpisywanie od podstaw lub wklejanie pdf-ów. Pozdrawiam. Dziekuję za próbę pomocy, poddaje się - nic mi nie wychodzi aby automatycznie skonfigurować wz.matematyczne, pozostanie mi ich odtwarzanie w ID połączone z wklejaniem z EPS lub PDF-ów. Szkoda gadać ile to bedzie roboty. nie da sie ich wstawic ot tak jak do WORD'a - ale jak CI juz napisalem - druknij plik WORD'a do PDF'a i otworz tego PDF'a w I L L U S T...
Źródło: topranking.pl/1263/indesign,2,02,i,wzory,matematyczne.php


Temat: wzory matematyczne
InDesign Scripts napisał(a): wlasnie cos sprawdzilem ... jest szansa zebys mial JEDEN wzor na stronie w WORD'zie ?? nie bardzo, wzorów jest jak rodzynków w ciescie (sporo inline). a o co chodzi z tym jednym wzorem na stronie? druk do PDF'a :) i otwarcie w ilku ;) zamiana na krzywe ;) ... ;))) a masz tam TYLKO wzory matematyczne ?? ... ;))) no nieeeeeee, taki glupi nie jestem, zeby na to nie wpasc ;-) niestety sytuacja jest jak pisalem. tekst pomieszany z wzorami na wszelkie sposoby. cholera, quark pozwalał na osadzenie dowolnego obiektu...
Źródło: topranking.pl/1263/wzory,matematyczne.php


Temat: Czy wiecie ze Quark jest sprzedawany z...
| Worda, z jaką pracowałem, przynosiła coś nowego. Word 7.0 był 32-bitowy, | Word 97 obsługiwał Unicode. Word 2000 obsługiwał Unicode oraz fonty | OpenType TT dla złożonych systemów pisma (np. arabski) Ale OpenType OTF od 2000 roku nie potrafi rozgryźć! Był Word 2000, Word XP, Word 2003 a jednocześnie Word X Word 2004 i nadal kupa! Funkcje zecerskie są tematem obcym a wynalazki mulimedialne pakowane na siłe. Kerningu dla polskich znaków jak nie było tak nie ma. I każdorazowy przeskład dokumentu przy zmianie drukarki... Do tego nieoczekiwane zachowania wzorów matematycznych. I na ... albo jek najszybciej zamieniałem na PDF. Wielokrotnie jedynym ratunkiem dla niektórych dokumentów Worda było wczytanie ich do OpenOffice. Zbyszek Czapnik
Źródło: topranking.pl/1263/czy,wiecie,ze,quark,jest,sprzedawany,z.php


Temat: skład wzorów matematycznych
Możliwe że to już było: mam problem z wciągnięciem tekstu ze wzorami matematycznymi do Indd, z Worda. Problem polega na tym że zmienia się często formatowanie tych partii tekstu. Niestety to co mam jest zawalone wzorami (po kilkanaście na stronie) i nie wchodzi w grę robienie pdf-eps i tym podobne. A może znalazł by się ochotnik, który by mnie nauczył formatowania tych wzorów w samym wordzie? Pozdrawiam
Źródło: topranking.pl/1265/sklad,wzorow,matematycznych.php


Temat: skład wzorów matematycznych
nie naucze się tego w dwa dni... Dotychczas tak sobie radziłem, że produkowałem sobie eps z samych wzorów, które potem mogłem bezpiecznie wrzucić w tekst. Niestety tym razem tego jest naprawde b. dużo i ten sposób jest po prostu bezsensu. Najbardziej sensowne byłoby złożyć to w samym Wordzie, ale uwierzcie... odrzuca mnie... no i nie znam tego fajnego programu... wywal tekst i zrob PDF'a i powycinaj poszczegolne wzory np. w AI/Corel'u ew. wrzucaj cala strone - i kadruj zeby bylo widac tylko PDF'a ;) chyba musze przysiasc i zrobic do tego skrypcik ;)...
Źródło: topranking.pl/1265/sklad,wzorow,matematycznych.php


Temat: QuarkXPress -> PostScript, dziwny problem...
Witam wszystkich, Przygotowuje wlasnie tekst ze spora liczba wzorow matematycznych i rysunkow napisany oryginalnie w Wordzie. Skladam go w Quarku 4.04 wersja amerykanska + Gwarek. Wzory matematyczne w Wordzie wpisane sa przy pomocy programu MathType 4.0 (rozszerzona wersja wbudowanego edytora wzorow). Do Quarka przerzucam je tak, ze wstawiam ramke graficzna osadzona w ramce tekstowej, w Wordzie robie Kopiuj, w Quarku Wklej Specjalnie ... tez jest OK. Natomiast przy wydruku do pliku PostScript (driver Adobe 4.31) wzory w dosc dziwny sposob sie ,,rozjezdzaja'' (znaki rownosci, mnozenia, dodawania itp. przesuniete sa w prawo w stosunku do ... bez rezultatu. Po konwersji Acrobatem do PDF zadnej poprawy. PostScript ogladalem za pomoca GhostScripta. Ma ktos moze jakies sugestie co by tu jeszcze... zmienic? Pozdrawiam Michal ===================================================================== Michał Wiśniewski    ...
Źródło: topranking.pl/1266/quarkxpress,postscript,dziwny,problem.php


Temat: konwersja .ppt -> .pdf
T.N. napisał(a): Witam. Czy istnieje jakiś (najlepiej darmowy) dobry program do konwersji plików Power Pointa na pdfy? Tak, żeby od razu wszystkie slajdy były zapisywane do jednego pliku .pdf. W plikach są polskie litery, wykresy i b. dużo wzorów matematycznych. T.N. GhostWord (word, excle i powerpoint) do tego musisz zainstalowac drukarke poscriptiowa (np poprze dodaj drukarki| do pliku|Hp i costam co sie...
Źródło: topranking.pl/1319/28,konwersja,ppt,pdf.php


Temat: Problemik z Foxit Reader 2.0
przy pisaniu wzorów matematycznych. Natomiast świetnie do tego nadaje się TeX. Z tym, że plik końcowy to dvi, ps lub pdf. Nie znam dobrych programów konwertujących wzory z tych plików do...
Źródło: topranking.pl/1323/problemik,z,foxit,reader,2,0.php


Temat: Pisanie pracy magisterskiej pod OpenOffice?
i nie było problemów. Zalet jest wiele, ja sobie chwaliłem dużą łatwość i szybkość edycji złożonych wzorów matematycznych, niemniej jednak trzeba poświęcić trochę czasu na poznanie składni. Wszelkie spisy, opisy, przypisy...
Źródło: topranking.pl/1347/pisanie,pracy,magisterskiej,pod,openoffice.php


Temat: W czym pisać?
Witam Pytanie troche OT, ale liczę, że jest tu trochę ludzi, którzy mieli podobny problem. Ostatnio stanąłęm przed zadaniem napisania pewnej pracy na komputerze: troche tekstu, trochę wzorów "matematycznych", obrazki. Potem nadanie temu odpowiedniego kształtu graficznego. Praca powstała w MS Wordzie 2000. W koncu się udało, ale straciłem prawie nową klawiaturę - uszkodzenie mechaniczne spowodowane silnym wk*** ;-)) Jakies "style", wszystko tak ... do elektroniki są w pdf-ach. Jakie to ma możliwości? Szczególnie jeśli chodzi o równania, np. ułamki, litery greckie, indeksy górne/dolne, całki - żebym nie musiał tego wstawiać jako obrazki? Jaka łatwość...
Źródło: topranking.pl/1718/w,czym,pisac.php


Temat: "po co kupować MS Office, Open Office starczy do 95% zastosowań"
byl   MS PowerPoint EN. Mial prezentacje z krzakami zamiast polskich znaków. * Gosciu zrobil dokumement w MS Word XP, klient mial MS Word 2000, wiec dokumentu nie   mógl otworzyc. Po eksporcie do formatu MS Word 6.0 oczywiscie caly dokument sie rozjechal. No to ja przepraszam, PDF dziala wszedzie tak samo. Nie zaleznie czy to Windows, Linux czy Nokia.
Źródło: topranking.pl/1750/po,co,kupowac,ms,office,open,office,starczy,do,95.php


Temat: list otwarty do sklep ów komputerowych ;)
... kalkulacyjnego w OO maja wieksze mozliwosci edycji + w nastepnej wersji OO (1.1) bedzie mozna edytowac pliki pdf Ja tam MS Office juz odinstalowalem :)
Źródło: topranking.pl/1112/list,otwarty,do,sklep,ow,komputerowych.php


Temat: CorelVentura
Marcin napisał(a): Wiadomość napisana przez Marek, wysłana 8.03.2006 10:34, zawierała m.in. takie słowa: Czy próbowałeś robić w InDesignie duże, techniczne książki. Mam na myśli - tabele wielostronicowe, wzory chemiczne i matematyczne, ... - robi się (bo nie składa przecież) w wordzie (wzory! przypisy! indeksy!). po raz kolejny już zapłaczę: jakim cudem potwornie drogie programy typu quark i indesign nie mają możliwości, które znajdzie ... - lepiej poprawiać po kawałku generowanie przezroczystości i pdf-ów, i co pół roku wydawać nową pełnopłatną wersję. no dobra, czepiam się ;)     marcin Zgadzam się z tobą całkowicie. Corel...
Źródło: topranking.pl/1263/corelventura.php


Temat: StarOffice vs. LyX
ma problemów z polskimi znaczkami). - możliwość wstawiania do tekstu obrazków bitmapowych, fragmentów kodów źródłowych i innych różności ale raczej bez konieczności wstawiania matematycznych wzorów. - no i oczywiście ważna jest ...  ** Jak chcesz latwo i bez nauki bajerow to MS Word + W2K, napisalem wlasnie magisterke (cudza) z fotkami, wykresami, tabelami itd. Word nie padl ani razu, ale podstawa sukcesu jest...
Źródło: topranking.pl/1347/staroffice,vs,lyx.php


Temat: OpenOffice.org to zdychający koń?
to nikt nie marudzi "a dlaczego używa pan takiego głupiego programu". I tak lepiej radzi sobie ze wzorami matematycznymi niż Open Office. Ładnie sprawdza ortografię. 2a. Open Office: totalna porażka jeżeli chodzi o wzorki matematyczne. Jak już mam mieć coś free - to i tak wybiorę TeX-a - też za darmo i akurat wzroki (zwłaszcza z pakietem AMS) robi tak, że lepiej...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,1059,89144177,89144177,OpenOffice_org_to_zdychajacy_kon_.html


Temat: Tex a polski Âświatek akademicki.
że używają InDesign i się zastanowią). | Czy jest moze jakies stowarzyszenie, aktywnie propagujace uzywanie Tex-a w | polskim srodowisku akademickim? Nie sądzę. Pozdrawiam JSB Na Politechnice Śląskiej wydz. matematyczny nikomu nawet przez myśl nie przeszło żeby do sładania dokumentów, artykułów czy tym podobnych użyć Ms offica. Przecierz to szaleństwo pisać w tym wzory, niemówiąc już o niespodziankach jakie w/w soft potrafi...
Źródło: topranking.pl/1261/tex,a,polski,C2swiatek,akademicki.php


Temat: Ciemna strona C++
... zysk? Nic nie klikam. Dokument powstaje jakby w locie. Wzory i opisy matematyczne, które załączam w sprawozdaniu wewnętrznym porostu dołączam w postaci dodatkowej sekcji w raporcie. Dodatkowo dzięki stosowaniu SVN/GIT pewne...
Źródło: topranking.pl/1275/ciemna,strona,c.php


Temat: Polski uczen to uczen uzywajacy Microsoft Windows i Microsoft Office
i KOffice). Chcialbym poznac co musze umiec by zdac mature, ale czy do tego musze kupic Microsoft Windows i Microsoft Word za 1000 zl? Można spróbować MS WordView (nie chodzi o ... Zresztą nasz SN swoje biuletyny też publikuje jako DOC. Acha no i czy mozna jakos przekonwertowac (na Windows) doce na postscript (html odpada -- wzory mat. i chem.), czy w ogole ... dla GhostScripta najzjadliszy wychodzi PS ze sterownika do fotonaświetlarki Linotronic 300. Niestety w takich warunkach są problemy z destylacją do PDF, bo GS nie radzi sobie z wszystkimi znakami osadzonych fontów. ... zamiana standardowych TT w dokumencie na czcionki postscriptowe i dopiero po tym wydruk. Sam ATM pod Windows został bezpłatnie udostępniony przez Adobe. Niestety Word 97 ma przykrą przypadłość - nie radzi...
Źródło: topranking.pl/1330/polski,uczen,to,uczen,uzywajacy,microsoft.php