High school musical

Temat: Kupno działki budowlanej-pytanie
Dnia Mon, 2 Apr 2007 18:42:24 +0200, "Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plwklepał(-a): Piszesz bajki i umowy z developerem na oczy nie widzialeś. Nie ma tam pojęcia zadatku, a finansowanie nastepuje etapami, a warunki rozwiazania umowy są najczęsciej jasno określone. Taka umowa nie ma wiele wspólnego z umową przedwstepna sprzedaży na np. lokale już gotowe. Ty za to pewnie widziałeś wszystkie wzory. Zadatkiem może być pierwsza rata, wpłacana przy zawarciu umowy przedwstępnej.
Źródło: topranking.pl/1558/kupno,dzialki,budowlanej,pytanie.php



Temat: Kupno działki budowlanej-pytanie
Ty za to pewnie widziałeś wszystkie wzory. Zadatkiem może być pierwsza rata, wpłacana przy zawarciu umowy przedwstępnej. Widziałem co najmniej jakieś 200 szt. Za to żadna nie była nazwana umową przedwstępną sprzedaży, tylko najczęściej realizacyjną, zobowiązującą do wybudowania lokalu mieszkalnego etc. i nie spotkałem się ze stwierdzeniem, że którakolwiek rata jest zadatkiem. Dotyczy to oczywiście umów dotyczących mieszkań w trakcie budowy. Jeśli ktokolwiek zawarłby taka umowę, gdzie developer stwierdza, że np. 10% wartości jest zadatkiem i oczekiwałby wykonywania pewnych praw i obowiązków zgodnych z umową przedwstępną, a cena lokalu byłaby mgliście określona to osoba zawierająca taka umowę musiałaby być idiotą godząc się na cos takiego. Jest oczywistym faktem, że najniższe ceny mieszkań są na początku inwestycji, często jeszcze przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, a...
Źródło: topranking.pl/1558/kupno,dzialki,budowlanej,pytanie.php


Temat: Kupno działki, umowa, notariusz, odlesianie i takie tam...
Jarek P. wrote: Zacząłem od gugla, ale chciałbym poznać cudze żywe przykłady, więc zacznę nowy wątek. W jaki sposób zwykle zawiera się wstępne umowy przy kupnie działki? Witam, jestem wlasnie na etapie finalizowania zakupu dzialki. Jakies 3 tyg. temu podpisalem umowe wstepna, w piatek wybieram sie do notariusza podpisac juz normalna. Umowa wstepna u notariusza do niczego Ci nie jest potrzebna, a jezeli bank wymaga - zmien bank. Wzory umow znajdziesz bez problemu w internecie. Ja kilka wzorow wydrukowalem i ze sprzedajacym ustalilismy, co ma w niej byc. Placilem zadatek w wysokosci 20...
Źródło: topranking.pl/1558/kupno,dzialki,umowa,notariusz,odlesianie,i.php


Temat: ? umowa przedwstępna ?
witam, w sobotę jadę spisać umowę przedwstępną kupna działki, mam wzór takiej umowy ( w przypadku mojej rezygnacji kasa przepada, gdy on rezygnuje to płaci mi x2) właściciel chce 20 % zadatku, jak mogę sie zabezpieczyc przy jego rezygnacji A co chcesz uzyskać? Forsę od niego czy mimo wszystko tą działkę? , czy i jak ewentualnie mógłbym odzyskać swoje pieniądze ? Weź weksel na zadatek *2.
Źródło: topranking.pl/1560/umowa,przedwstepna.php


Temat: ? umowa przedwstępna ?
| witam, | w sobotę jadę spisać umowę przedwstępną kupna działki, mam wzór takiej umowy | ( w przypadku mojej rezygnacji kasa przepada, gdy on rezygnuje to płaci mi | x2) właściciel chce 20 % zadatku, | jak mogę sie zabezpieczyc przy jego rezygnacji A co chcesz uzyskać? Forsę od niego czy mimo wszystko tą działkę? | , czy i jak ewentualnie | mógłbym odzyskać swoje pieniądze ? Weź weksel na zadatek *2. A jaką umowę przedwstępną spisujecie - sami ? Bez notariusza ? Jak spisywałąm  u notariusza umowę przedwstępną ( raz jako sprzedający i raz jako kupujący ) to zadatek  wynosił od 20 - 50 % i otrzymaliśmy pouczenie, że zadatek tym różni się od zaliczki, że przepada, jeśli kupujący się wycofa. Jesli natomiast sprzedajacy nie dotrzyma umowy , może być sądownie zmuszony do jej dochowania. ewa
Źródło: topranking.pl/1560/umowa,przedwstepna.php


Temat: Zwrot zaliczki - pytanie
Pojęcie zaliczki (z tego co wiem) nie funkcjonuje w Kodeksie Cywilnym. Inaczej sprawa się ma z tzw zadatkiem. Ważne więc jest, co tak naprawdę wpłacił ów kolega. Pzdr Mk Witam Kolega ... domagac sie zwrotu zaliczki w podwojnej wielkosci z tytulu niewywiazania sie dealera z powyzszej umowy. Jesli tak, to prosze o podanie podstawy prawnej i ew. wzoru pisemka na powyzszy temat. --...
Źródło: topranking.pl/1620/zwrot,zaliczki,pytanie.php


Temat: Zwrot zaliczki - pytanie
wzoru pisemka na powyzszy temat. Zwrotu zaliczki w podwojnej wysokosci nie dostaniesz. Ale gdyby w umowie było wpisane ze to zadatek to moglbys zadac zwrotu w podwojnej wysokosci. Przemyslaw Szalbierz
Źródło: topranking.pl/1620/zwrot,zaliczki,pytanie.php


Temat: glob motor
... kartek skserowanych ze zdjeciem jakiegoś dziwnego auta + opis + cennik aut do wyboru. Potem możesz wpłacić kolejne 200 zl za wzór umowy. Potem nawet kilka tysięcy zadatku na auto. No...
Źródło: topranking.pl/1627/glob,motor.php


Temat: umowa przedwstepna kupna nieruchomosci - prosze o porade
Chce kupic mieszkanie z rynku wtornego. Posiadam 50% wkladu wlasnego, reszta wkladu w formie kredytu hipotecznego. Mam nastepujace pytanie: - Bank wymaga umowy przedwstepnej do przyznania kredytu i wypisu z ksiegi wieczystej. Jak nalezy zawrzec umowe, gdy w razie odrzucenia wniosku przez bank, nie ponosic wobec zbywcy nieruchomosci dodatkowych kosztow? (chcialbym w umowie przedwstepnej nie placic zadatku ani zaliczki) Jakis moze wzor umowy. Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc
Źródło: topranking.pl/1855/umowa,przedwstepna,kupna,nieruchomosci.php


Temat: Zadatek lub Zaliczka w umowie CP
Użytkownik "Jarosław Sałacinski" <salacin@ec.zgora.plnapisał w wiadomości ... czym w praktyce rozni sie sformulowanie wyrazenia zadatku lub zaliczki w umowie cywilno prawnej dotyczacej kupna domu ... Juz sie dowiedzialem czym sie prawnie roznia, ale mam do Was drodzy Koledzy / Kolezanki - inna prosbe, czy moze ktos mi udostepnic wzor takiej umowy Cywilno Prawnej dotyczacej zadatku na zakup domu jednorodzinnego. Sprawa jest dosyc...
Źródło: topranking.pl/1856/zadatek,lub,zaliczka,w,umowie,cp.php


Temat: P.I.B Lech - czy ktoś ich zna?
poniewaz ja tez jestem mocno zainteresowana ta inwestycja postanowilam sie o niej czegos dowiedziec; ze strony www.tabelaofert.pl mozna sciagnac wzor przedwstepnej umowy kupna-sprzedazy lokalu mieszkalnego dotyczacy tego wlasnie osiedla; po wstepnym ... razy wyzsze niz ponoszone przez inwestora); kilejna rzecz: pierwsza rata traktowana jest jako zaliczka (GW zaleca wpisanie do umowy zadatku); no i najciekawsze - w przypadku rezygnacji kupujacego deweloper zatrzymuje odstepne w wys. 10% wartosci lokalu (GW zaleca 1-2%) nie wiem na ile mozna bedzie negocjowac warunki tej umowy, ale mnie odstrasza obciazenie dzialki hipoteka
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,106,951433,951433,P_I_B_Lech_czy_ktos_ich_zna_.html


Temat: Impresja - Hines - Wilanów
ja podobnie - w pon podpiszę umowę rezerwacyjna a potem przedwstepna... i te zapisy nie dają mi spac dostala z biura wzor umowy przedwstepnej w nazwie pliku jest "umowa deweloperska ostateczna" ... do pierwszej wpłaty nie stosuje się przepisów k.c. o zadatku? - też jest dla nas dosyć niekorzystny
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,106,47203018,47203018,Impresja_Hines_Wilanow.html


Temat: Umowa przedstępna u developera
10 przykazań :-) 1.Sprawdz swoją zdolność kredytową w banku. 2.Jesli Cię zapewnią, ze dostniesz kredyt - rozpocznij rozmowy z developerem 3.Popros o wzór umowy.... 4.Przeanalizuj ja z dobrym prawnikiem 5.wpłać zadatek 6.podpisz umowe przewstępną..... koniecznie w formie aktu notarialnego 7.po co? - żeby ujawnic sowje prawa z umowy przedwstępnej w dziale III księ giweczystej (głównej) budowanej nieruchomości.... 8.Opłaty - płacisz notariuszowi opłate ... opłat) - mówie o głównym akcie ustanowienia odrębnego lokalu i zakupu 10.Płąc w ratach zaleznych od tempa budowy - to musi byc zapisane w umowie przedwstepnej - nawet jak masz kredyt...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,656,33510838,33510838,Umowa_przedstepna_u_developera.html


Temat: Wypowiedzenie najmu - kaucja za ostatni czynsz
Jeżeli wynajmujący się zgodzi Gość portalu: marianek napisał(a): > Hej, > > jako najemca chcialbym wypowiedziec umowe najmu i jednoczesnie pokryc osatatni > czynsz wplacona przy podpisywaniu umowy kaucja. Czy moge to drugie zapisac na > wypowiedzeniu, czy musze skonstruowac jakis osobny aneks do umowy i dac do > podpisu wynajmujacemu razem z wypowiedzeniem? Jak to wogole sfomulowac, moze > jakies wzory? > > dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam Kaucja nie jest czynszem ani zadatkiem na czynsz, a zabezpieczeniem w przypadku nierozliczonych z lokatorem należności za media lub za zniszczenia dokonane przez lokatora....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,656,86403294,86403294,Wypowiedzenie_najmu_kaucja_za_ostatni_czynsz.html


Temat: podpisuję umowę ....?!
Dzięki.. właśnie mam problem z tymi umowami, bo nie widziałam jeszcze wzoru tej która funkcjonuje w wybranym przez nas lokalu, ale mieliśmy juz wgląd w kilka umów tego typu i byam lekko podłamana.. bo najczęsciej nie zawierały takich szczegółów.. na przykład w ogle nie okreslały przedmiotu umowy w żaden sposób.. własiciele tych lokali tłumaczyli się tym, że przedmiotem jest zorganizowanie przyjęcia czyli ... tych umów nie było nic na temat obsługi, jedynie czas trwania przyjęcia i oczywiście sposób zaplaty wynagrodzenia (jakie raty i kiedy , jaka zaliczka) .. w tym lokalu gdzie podpisujemy umowe ... kurcze boje się .. a i jeszcze nie jestem pewna jak to jest z tym zadatkiem .. my wpłacamy go i w razie gdybyśmy nie dotrzymali umowy to on przepada, a jeżeli organizator nie dotrzyma warunków umowy to musi nam zwrócić zadatek w podwójnej wysokości czy tak? No i mam nadzieje że jeżeli wszystko jest ok to on jest liczony na konto...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,619,48804143,48804143,podpisuje_umowe_.html


Temat: sprzedaz nieruchomosci- pomocy potrzebuje
terminie do dnia nasŧepnego tu o zadatku oknotest.pl/pl/zaliczka_czy_zadatek.php - ustalilismy ostateczny termin zawarcia umowy notarialnej (u nas to było ok 1,5 miesiąca) - kupujacy zaczął załatwiać kredyt i notariusza - bo ... przelewem z banku na podstawie zawartej umowy kredytowej)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,43618,87312076,87312076,sprzedaz_nieruchomosci_pomocy_potrzebuje.html


Temat: kupno nieruchomości - kto się zna? help!!!
spisujesz umowę przedwstępną - pisemnie ustalacie, że przez miesiac (albo 2 tyg., 1,5 miesiaca - jak tam ustalicie) sprzedajacy tej działki nikomu nie sprzeda a Ty ten czas wykorzystasz na zalatwienie np. kredytu w banku (jesli sie starasz o kredyt) oczywiście za to się płaci zadatek, czyli jakis procent od wartosci gruntu. jesli chcesz, moge ci wysłac na priva wzór umowy przedwstepnej,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,34708,42673395,42673395,kupno_nieruchomosci_kto_sie_zna_help_.html


Temat: kupno nieruchomości - kto się zna? help!!!
Ja to niedawno przerabiałam. Jeżeli dajesz jakieś pieniądze, spisz dla włsnego dobra jak najdokładniejszą umowę przedwstępną, która określi, jakie są zobowiązania stron. Np, że właściciel musi ci dostarczyć jakieś dokumenty działki dla banku i jak nie dostarczy (takich, które sa w porządku, np. czysta hipoteka, inne dotyczące stanu prawnego działki) to oznacza, że nie wywiązał się z umowy i oddaje podwójny zadatek. W umowie dokładnie określ, jaka to jest nieruchomość/działka, najlepiej z nr ewidencyjnym - żeby się nie okazało, że facet ma kilka działek i sprzeda ci inną, niż oglądałaś a ty nie ... a nie półtora tygodnia, jak obiecywał bank w momencie składania wniosku - i mogłam bankowi skoczyć, że tak powiem. Żeby właścielka zgodziła się poczekać dłużej, musiałam zwiększyć zadatek i o mało nie doszło do zerwania umowy, a zadatek był spory. Bank nie potrzebuje przedwstępnej umowy notarialnej - możecie ją spisać nawet na serwetce w knajpie, byle było wiadomo kto ją zawarł, po co i podpisy. W necie znajdziesz wzory umów przedwstępnych (nie pamiętam gdzie, ale ja znalazłam je wyszukiwarką) i możesz je sobie zmodyfikować bez obaw pod kątem swojej sytuacji i swoich potrzeb,...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,34708,42673395,42673395,kupno_nieruchomosci_kto_sie_zna_help_.html


Temat: Trans Expres
Odwiedziłem tę firmę na początku marca dostałem oferty i wzór umowy na sprowadzenie samochodu, ale nie zdecydowałem się na zadatkowanie samochodu gdyż gość nie wzbudził mojego zaufania. Nie chciał zasłaniając się ... Sprawdź ich biuro popytaj w sąsiednich firmach a jeżeli ich niema od jakiegoś czasu a ty wpłaciłeś zadatek to zgłoś popełnienie przestępstwa na Policji w PG.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,264,59873233,59873233,Trans_Expres.html


Temat: mieszkanie - kupno i sprzedaż
z mojego doswiadczenia przy kupnie mieszkania: - jezeli korzystasz z biura posrednictwa to umowe przedwstepna sporzadzi posrednik jezeli nie to znajdz wzor w necie. W umowie przedwstepnej trzeba wpisac: wartosc mieszkania, wielkosc zadatku dla sprzedajacego i konsekwencje jakie poniesie zarowno sprzedajacy jak i kupujacy w sytuacji gdyby transakcja nie doszla do skutku. W umowie przedwstepnej dobrze jest tez napisac co wlasciciel mieszkania ... do gazowni, elektrowni, spoldzielni i sporzadzacie nowe umowy na wasze nazwisko. Elektrownia, gazownia na podstawie stanow licznikow przedstawia wystawia dawnemu wlasicielowi rachunek i ciebie juz to nie obchodzi czy on go...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,584,75708491,75708491,mieszkanie_kupno_i_sprzedaz.html


Temat: pomocy!!!
ze zaliczka przepada to nie jest to zgodne z KC i wówczas umowa jest nie ważna. Dla mnie sprawa jest prosta do sądu po zwrot zaliczki. Generalnie podpisywałeś wzór umowy przedstawiony przez dealera, który specjalnie wpisuje wyraz "zaliczka" aby przypadkiem nie zwracać podwójnej wysokości zadatku gdy się nie wywiąze na czas z dostarczeniem auta. Jestem pewien, że on wie o różnicy między zaliczką a zadatkiem i tylko czyha na nie wiedzę i naiwność klienta. Ale kij ma dwa końce. MUSI zwrócić zaliczkę - to jest jego psi obowiązek. Napisz pismo o zwrot zaliczki ... oraz koszty sądowe. Jest kruczek, jeśli będzie mowa o odszkodowaniu za starty poniesione z powodu wycofania się z umowy, ale to dealer by musiał udowodnić te straty. Jeszcze raz: ZALICZKA NIE PRZEPADA tylko ZADATEK może przepaść. Idź do prawnika a nie pożałujesz. Kodeks cywilny dobrze jest przeczytać! Darek "Akol" Sz
Źródło: topranking.pl/1603/pomocy.php


Temat: kupuje auto..stan techniczny jest mi znany???
mbpri@poczta.onet.pl wrote: witam, jutro bede kupowac autko.... podoba mi sie.... ale..... w umowie jest punkt ' Kupujący oświadcza, że dokładnie zapoznał się ze stanem technicznym nabywanego samochodu. Kupujący oświadcza , iż ... ktos z  Was  ma jakis wzor umowy by ten punkt o stanie technicznym w jakis sposob zmodyfikowac? wdzieczna bede za wszelkie rady......... mam czas  do poludnia jutro i albo kupie..albo..zadatek mi...
Źródło: topranking.pl/1608/kupuje,auto,stan,techniczny,jest,mi,znany.php


Temat: Zakup mieszkania spółdzielczego własnoś ciowego
Kamil Gołaszewski wrote:  | Czy w takiej umowie (w której umieszczono zapis o _ZADATKU_, a nie o  | zaliczce) będzie wiążący punkt, który unieważnia umowę i zobowiązuje  | zbywcę do zwrotu zadatku, jeżeli bank nie przyzna mi kredytu? Czy też  | wpłacony zadatek i tak przepadnie?  zadatek przepada, gdy nie dochodzi do umowy przyrzeczonej z winy  strony, "w braku odmiennego zastrzeżenia umownego albo zwyczaju..." Rozumiem więc, że lepiej jest to zastrzec. Czy może to mieć formułę aneksu do umowy? Pośrednik zapewne ma swoje wzory umów i nie będzie chciał ich zmieniać. BARDZO proszę o wyrażenie opinii na temat poniższego wzoru:                                     Miejscowość, 12.04.2003 ANEKS DO UMOWY PRZEDWSTĘPNEJ .............. zwanej dalej "umową", zawartej w dniu 12.04.2003  pomiędzy: 1............., ur. ......., nr dow. ......................., zam. ........................................................ 2............., ur. ......., nr dow. ........................, zam. ........................................................ zwanymi dalej "nabywcami", a: ............................................................. ............................................................. ...  w ............. . Ustala się co następuje: 1.Niedojście do umowy przyrzeczonej umową z powodu nieudzielenia przez bank kredytu na sfinansowanie zakupu przyrzeczonego lokalu nie będzie uważane za przyczynę leżącą po stronie ... sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednej dla każdej ze stron umowy. Podpis i data: zbywcy:                          nabywców: .............................  ...
Źródło: topranking.pl/1857/zakup,mieszkania,spoldzielczego,wlasnos.php